Thymio - Robot do nauki programowania

Opis
Ucz się, koduj i twórz z Thymio — edukacyjnym robotem dla każdego!
Jak wytłumaczyć dzieciom zawiły świat technologii?
Z odpowiedzią przychodzi edukacyjny robot Thymio. Z zewnątrz niepozorny jak szwajcarski scyzoryk, w środku kompleksowo wyposażone narzędzie ułatwiające naukę programowania. Wyróżnia się łatwością obsługi i uniwersalnością – współpracuje z 4 językami programowania. Dzięki temu może być z powodzeniem użytkowany przez przedszkolaków, jak również studentów uczelni wyższych. Robot jest gotowy do nauki programowania od razu po wyjęciu z pudełka, dzięki 6 zaprogramowanym trybom.
Robot do nauki programowania od przedszkola po uczelnię wyższą
- Zaprojektowany w Szwajcarii
- Współpraca z 4 językami programowania o różnym stopniu zaawansowania
- 6 zaprogramowanych fabrycznie trybów gotowych od razu do nauki
- Symulator Thymio do pracy w domu
- Komunikacja między robotami
- Uchwyt na pisak
- 7 czujników zbliżeniowych dających większe możliwości programowania
- 39 programowalnych diod LED
- Czujnik śledzenia linii
- Wbudowany port na kartę MicroSD
- Kompatybilność z Lego Bricks i Technic
- Hak do przyczepienia dodatkowej zabawki
Gotowy do działania – 6 zaprogramowanych fabrycznie trybów
Thymio jest gotowy do użycia od razu po wyjęciu z pudełka – dzięki gotowym trybom można korzystać z robota bez znajomości jakiegokolwiek języka programowania, a nawet bez konieczności posiadania komputera. To wygodne rozwiązanie do pracy z najmłodszymi dziećmi. Uruchomiony Thymio będzie podążał za ręką lub zatrzyma się przy krawędzi stołu.
Kompleksowe rozwiązanie — współpraca z 4 językami programowania Thymio obsługuje 4 języki programowania o różnym stopniu zaawansowania: VPL, Scratch, Blockly i Aseba. To właśnie dzięki temu przygodę z Thymio można rozpocząć już w przedszkolu i kontynuować ją przez wszystkie etapy edukacji.
VPL
Tak łatwy w obsłudze, że pierwszy program można stworzyć już w 5 minut! To oprogramowanie zawiera tryb podstawowy i zaawansowany, dający dostęp do większej liczby funkcji, takich jak warunkowanie zachowań robota przy powtórzeniu tego samego zdarzenia, akcelerometr czy zegar. To świetny wstęp do nauki logiki i koncepcji programowania.
Scratch
Dzięki Scratch Thymio może współpracować z komputerem użytkownika – umożliwia prezentację na ekranie wartości pochodzących z czujników Thymio lub stworzenie historii oraz gry wideo, która wykorzysta Thymio jako kontroler. Scratch wprowadza nowe pojęcia, jak warunki, pętle i zmienne.
Blockly
Blockly to alternatywa dla Scratch — połączenie wizualnego i tekstowego języka programowania. Korzysta z pojęć z zakresu programowania, takich jak warunki, zmienne, funkcje matematyczne, pętle. Umożliwia tworzenie podprogramów, aby jeszcze bardziej rozbudować strukturę kodu. Podczas tworzenia programu za pomocą łączenia bloczków z fragmentami kodu, w czasie rzeczywistym w oknie po prawej stronie generowany jest kod w postaci pełnego języka tekstowego, co pomaga w podnoszeniu umiejętności i przejściu na wyższy poziom programowania.
Aseba
Zaawansowany język programowania opracowany dla Thymio, bazujący na JavaScript — daje precyzyjną kontrolę nad wszystkim, co znajduje się wewnątrz robota Thymio. Umożliwia uzyskanie bezpośredniej informacji zwrotnej z czujników i wyświetlanie wartości w czasie rzeczywistym. Thymio może używać niestandardowych dźwięków zapisanych na karcie SD, reagować na wiele zdarzeń w tym samym czasie, a nawet sterować innym robotem bezprzewodowym w tej samej sieci.
Robot z oprogramowaniem typu open source
Thymio jest robotem z otwartym kodem źródłowym, dzięki temu może być stale rozbudowywany.
Symulator Thymio
Uczniowie mogą kontynuować naukę programowania w domu – wystarczy komputer z zainstalowanym oprogramowaniem. Poprzez Aseba Studio zyskują dostęp do symulatora, w którym będą programować wirtualnego Thymio. Dzięki temu mogą szlifować umiejętności zdobyte na lekcjach lub - odwrotnie - rozpocząć naukę programowania, zanim zaczną używać prawdziwego robota.
Wiele możliwości:
- Pilot zdalnego sterowania — do programowania robota w gotowym trybie fioletowym lub w VPL.
- Uchwyt na pisak — robota można zaprogramować tak, by narysował dany kształt.
- Slot na kartę MicroSD – na którą można wgrać muzykę, zapisać dane z czujników lub gotowy program, który robot wykona zaraz po uruchomieniu.
- Komunikacja z innymi Thymio za pomocą czujnika podczerwieni lub modułu komunikacji bezprzewodowej. Thymio może przesłać drugiemu robotowi polecenie w odległości do 50 metrów.
- Kompatybilność z Lego Bricks i Technic — Thymio może stać się silnikiem napędzającym stworzoną przez uczniów maszynę. Robot posiada na kołach i obudowie adaptery do przyczepiania klocków Lego.
Personalizuj swojego robota Thymio
Wykorzystaj dostępne szablony do personalizacji robota Thymio lub stwórz własne! Nietoperz Wojtuś, Pająk Zosia, Wampir Darek a może Orka lub Pingwin? Wydrukuj, wytnij i "ubierz" swojego robota, dodając mu dziubek lub skrzydełka.
W skład zestawu wchodzi:
- 1 Robot Thymio
- 1 kabel MicroUSB
- Instrukcja obsługi
Specyfikacja techniczna:
- Wymiary: 110 x 112 x 53 mm
- Waga: 270 g
- Wspierane systemy operacyjne: Windows, Mac OS, Linux
- Języki programowania: VPL, Aseba Studio
- Opcjonalne języki programowania: Blockly, Scratch
- Zasilanie: Akumulator Li-Po 3,7 VDC
- Temperatura pracy: od 5 do 35° C
- Porty: MicroUSB, MicroSD
- Czujniki i akcesoria:
- 5 przycisków dotyku (pojemnościowe)
- 39 programowalnych diod LED
- 7 czujników przeszkód (IR | 5 przednich, 2 tylne)
- odbiornik IR do zdalnego sterowania
- czujnik kontrastu podłoża
- czujnik dźwięku/mikrofon
- wbudowany głośnik
- 3-osiowy akcelerometr
Do pobrania:
- Instrukcje:
- Szablony do personalizacji robota:
Dane techniczne
Wiek | +6 lat |